Eredmények

 

A 2011-es országos kompetenciamérés szövegértés eredményeiről

Minden évben nagy izgalommal várjuk az előző tanév szövegértés kompetenciamérésének eredményeit az akkori 6. illetve 8. évfolyamokra vonatkozóan. Az eredmények annyira meghatározóak, hogy gyakorlatilag ettől függően kerülnek összehasonlításra az oktatási intézmények. (Azért az eredményektől – melyek nyilván sok mindent elárulnak - függetlenül nem szabad elfeledkezni arról, hogy ez csupán egy szelete az oktató-nevelő munkának. Magyar nyelv és irodalom tantárgyból a tantervi követelmények teljesen mást írnak elő, a középiskolai felvételinek is csak egy részében köszön vissza a szövegértés.)

A napokban kapott erről szóló intézményi jelentés szerint nem vallottunk szégyent szövegértés eredményeinkkel.  A sok adatból egyet emelnék ki: tanulóink szövegértésből mindkét évfolyamon az országos átlageredmény felett teljesítettek. Ennek az eredménynek természetesen nagyon sok összetevője van (megfelelő alapkészségek megléte, minden tantárgyi területen kellő hangsúly fektetése a szövegértésre, megfelelő eszközök rendelkezésre állása és használata stb.) A jó eredmény ellenére pedig szem előtt kell tartani, hogy fejlődni mindig lehet és kell, mindig van hová: „Célozd meg a Holdat, még ha elvéted is, a csillagok közt landolsz.”

Steininger Adél
magyar nyelv és irodalom szakos tanár

Kompetenciamérés 2011 matematika

A 2011 májusában írt kompetenciamérés eredményei 2012 februárjában váltak elérhetővé az interneten. Az eredmények rövid elemzése.

Hatodik évfolyam átlagos eredményt ért el (1450). A községi iskolák átlagnál (1437) magasabb, az országos átlagnál (1486) viszont alacsonyabb eredményt értek el. A grafikonok vizsgálatánál, és a tapasztalatok alapján kiderül, hogy amennyiben a gyengébb eredményt elért diákokat (5 fő) sikerül felzárkóztatni abban az esetben nyolcadikra sokkal jobb eredmény várható.

A nyolcadik évfolyam eredménye kiváló (1739), a községi iskolák átlaga (1550) az országos átlag (1601), ez annak köszönhető, hogy itt sikerült felzárkóztatni a gyengén teljesítőket, egységessé vált az osztály teljesítménye. A grafikonon látszik, hogy nincs szakadás a 3. szint és a 6.szint között . A nyolcadikos tananyag lehetővé tette, hogy összefoglalás jelleggel felkészítsem a gyerekeket a mérésre. Ennek és az osztály összetételének köszönhető ez a jó teljesítmény.

Margittay László
Abda, 2012. március 6.